Oрієнтовні тести для майбутніх першокласників

1.Бесіда

Орієнтованість в собі та навколишньому

Оцінювання психо-соціальної зрілості за тестовою бесідою. Застосовується для встановлення контакту з дитиною, орієнтованого оцінювання загального розумового розвитку дитини, її уявлень про довкілля, рівень сформованості розумових операцій і розвитку зв'язного мовлення. Бесіда виявляє внутрішню позицію школяра: прагнення, бажання йти до школи.

Запитання до бесіди

1. Назви свої прізвище, ім’я, по батькові.

2. Назви прізвище, ім’я, по батькові мами, тата.

3. Ти дівчинка чи хлопчик? Ким ти будеш, коли виростеш – жінкою чи чоловіком?

4. У тебе є сестра (брат); хто старший?

5. Скільки тобі років? А скільки буде через рік, два?

6. Коли ти снідаєш – увечері чи вранці? Обідаєш уранці чи вдень? Що буває раніше – обід чи вечеря? День чи ніч?

7. Де ти живеш? Назви свою домашню адресу (Назви місто, вулицю, номер будинку і квартири)

8. Ким працює твій батько?

9. Яка нині пора року – зима, весна, літо чи осінь? Чому ти так вважаєш?

10. Коли можна кататися на санках – узимку чи влітку?

11. Чому сніг буває взимку, а не влітку?

12. Ти сам (а) хочеш піти до школи?

13. Як учні у школі повідомляють вчителя про те, що вони хочуть відповісти або спитати?

14. Як познайомитись з хлопчиком (дівчинкою)?

15. Що потрібно зробити, якщо ненавмисне зламаєш чужу річ?

16. Як познайомитись з хлопчиком (дівчинкою)?

17. Як ти вважаєш, що цікавого буде в школі ?

18. Як по-твоєму, краще вчитися – вдома з мамою, чи з вчителькою у школі?

19. Ти любиш слухати казки? Які казки ти знаєш?

2. Емоційно-вольова готовність. Саморегуляція

Виявляє рівень розвитку дрібної моторики руки, навички малювання, письма, копіювання, здатність дитини виконувати цілий комплекс регуляторних дій. Це – саме ті операції, що утворюють структуру будь-якої письмової дії.

2.1 Штрихування, або «Обведи контур»

2.2 Графічний диктант (виконується на аркуші в клітинку)

Наприклад: поставити крапку на перехресті двох ліній, провести від крапки на одну клітиночку вниз, на одну – вправо, на одну - вгору, вправо, вгору, вправо і закінчи візерунок до кінця самостійно.

2.3 Тест копіювання безглуздих складів.

Дитині пропонують картку з прописними складами, написаними від руки і пропонують їх перемалювати.

3. Інтелектуальна (розумова) готовність.

Діагностику побудовано відповідно до принципу достатнього мінімуму: оцінюються лише ті психічні якості дитини, без знання яких годі визначити ступінь її готовність до шкільного старту. У зміст інтелектуальної готовності включають не тільки словарний запас, кругозір, спеціальні вміння, але і рівень розвитку пізнавальних процесів; їх орієнтованість на вищі форми наочно-образного мислення; уміння виділяти навчальну задачу, перетворювати її на самостійну мету діяльності. Рівні розвитку усіх здібностей, що перевіряються (розумова активність, фонематичний слух, словник, пам'ять, логічне мислення), дають змогу винести обґрунтоване первинне судження про ступінь психологічної готовності даної до шкільного навчання.

3.1 Тест фонематичного слуху

3.1.1. Назвати перший і останній звуки у словах

3.1.2. Впіймай звук

Вилучити зайве слово і пояснити яким звуком відрізняється

Рама, рама, рама, лама, рама, рама

3.1.3. Назвати слова з певним звуком (к, м, і т. д.)

3.2. Увага

3.2.1 Тест «Лабіринт»

3.2.2 Тест «Знайди різницю» Роздивись малюнки і знайди чим вони відрізняються (знайди 10 відмінностей)

3.3 Пам'ять

3.3.1 Короткочасна зорова пам'ять

Уважно роздивись предмети на малюнку протягом 1 хвилини.

Згадай, що було намальовано (9 предметів).

3.3.2 Асоціативна пам'ять

«Зараз я назву тобі 10 пар слів. Ти знаєш, що таке пара? (в разі потреби пояснити). Ти постараєшся запам’ятати ці слова, а потім назвеш їх. Я буду тобі допомагати: буду називати перше слово з пари, а ти пригадаєш, яке стояло з ним поряд. Тобі все зрозуміло?» Слова читаються один раз.

Наприклад:

Дощ – вода

Курка – яйце

Машина - колесо

3.4 Мислення

3.4.1 Тест «Четвертий зайвий»

Назвати зайве слово і пояснити чому це слово зайве.

Лисиця, вовк, кролик, ведмідь (Кролик - домашня тварина, інші - дикі тварини)

Яблуко, груша, капуста, слива (Капуста – овоч, інше – фрукти)

3.4.2 Тест «Подовж речення»

Люди відкрили парасольки, тому що …

3.4.3 Діагностика «Знайди частинку»

3.5 Розвиток мовлення

Складання і розповідь за серією картинок

Розкласти картинки за порядком і скласти розповідь.

3.6 Діагностика елементарних арифметичних вмінь

3.6.1 Розв'язування через практичні дії задач виду: «На столі лежало 4 яблука і 1 груша. Скільки фруктів лежало на столі?»

3.6.2 Завдання на розрізнення та змінювання форм, кольорів, кількостей предметів.

Під час діагностики елементарних арифметичних вмінь використовуються предмети, картинки, набори геометричних фігур, різнокольорові фішки тощо.

Кiлькiсть переглядiв: 371

Коментарi