Психологічні особливості розвитку дітей 4-го року життя
Характеристика віку:
дитина перебуває у деякій дисгармонії із собою і з навколишніми, рухи рвучкі, прагне когось вдарити, штовхнути, щось перевернути. У поведінці спостерігається різкість, брутальність, тому дуже часто дорослі вважають, що допустили якісь промахи у вихованні. Ця стадія починається із 3,2 – 3,5 років
Спілкування і мова:
спілкування з однолітками для них важке. У мовному спілкуванні часто спостерігаються хвастощі, з'являються прізвиська. Яскравий інтерес проявляється до мови, до слів. Вони починають сполучати знайоме слово з незнайомим, з’являється прагнення до питань. Якщо немає співрозмовника – дитина може розмовляти сама із собою.
Діяльність та пізнавальна активність:
діти дуже люблять грати з однолітками, але прагнуть забрати іграшку у свого товариша й вважають, що ця іграшка належить тільки йому. Ставитися до цього потрібно спокійно, але пояснювати, що ця річ не його. Спостерігається повна байдужність до того, що вона скривдила свого товариша, діяльність спонтанна, невимушена поведінка. Дитина не знає, що вона намалює, зліпить, побудує.
Емоційно-вольова сфера:
спостерігається емоційна неврівноваженість дитини, часто бувають емоційні крайнощі – сильно переживає невдачу, різко змінюється настрій до позитивних емоцій. Спостерігається висока емоційна активність, часті скарги. З'являється інтерес до перебільшення, нестриманість. Не очікуйте від дітей цього віку швидкого й обов'язкового виконання якоїсь дії, спробуйте не нав’язувати, а домовлятися!
Основні досягнення 4 років