• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Сторінка вчителя-логопеда

Консультації вчителя-логопеда

Ліворука дитина вдома і в школі.

Функціональні особливості більшості ліворуких дітей (труднощі виконання зорово-моторних координацій, порушення просторового сприйняття, підвищена втомлюваність і знижена працездатність, тривожність і збудливість) призводить до різноманітних шкільних труднощів. Як допомогти ліворукій дитині адаптуватися до школи та вимог учителя.
Перша умова. Ліворука дитина ніколи, ні в якій формі, ні в якій ситуації не повинна відчувати вашого негативного ставлення до себе. Негативне ставлення – це обов’язково нарікання або розмова про те, що дитина ліворука. Сумний погляд, коли ви берете зошит дитини, нетерплячість під час пояснення домашнього завдання, навіть випадкове висловлювання по телефону («Так, не дуже гарно пише, що ж робити, ліворукий..») спонукають дитину думати, що вона не така, як усі.
Друга умова. Не треба перебільшувати шкільні негаразди. Разом з вами дитина подолає всі труднощі шкільного життя. Але спробуйте розібратися, що саме вашому маленькому учневі не вдається. Якщо не вдається письмо, не запам’ятовуються букви, на письмі вони різновеликі, кострубаті, якщо штрих невпевнений, тремтить рука – необхідні заняття з розвитку дрібної моторики та зорово-просторової орієнтації (ліплення, малювання, плетіння, вишивання, зав’язування - розв'язування вузлів, скручування бавовняних ниток тощо).
Якщо дитина пише «дзеркально», плутає близькі за конфігурацією букви та цифри, переставляє місцями букви, губить рядок під час читання, плутає правий лівий боки, займіться тренуванням зорово-просторової орієнтації.
Якщо мова дитини бідна та невиразна, речення односкладні, якщо їй важко описати навіть просту ситуацію або скласти розповідь за картиною, проконсультуйтеся негайно у логопеда, вчителя. Допомога логопеда знадобиться і в тому випадку, якщо у вашої дитини виникли труднощі у звуко-буквеному аналізі.
Третя умова – раціональний розпорядок дня. Ліворука дитина, як правило легко збуджується, швидко втомлюється, тому її робочий день має бути спланований таким чином, щоб не було перевантаження та перевтомлення. Не забувайте, що дитині треба 1-1,5 години поспати або просто полежати. У розпорядку дня ліворукої дитини треба передбачити 3,5-4 години для прогулянок, ігор на свіжому повітрі. Тривалість сну має бути не менша11 годин (для дітей 6-7 років).
Четверта умова. Виконання домашніх завдань не повинно бути причиною сварок, взаємного роздратування, конфліктів. Ліпше, якщо дитина з першого ж дня почне виконувати уроки самостійно, а вас буде кликати тільки , тоді, коли виникнуть проблеми. Готувати одразу всі уроки не варто. Найбільш ефективно працювати за такою схемою: через кожні 15-20 хвилин роботи перерва 10-15 хвилин, яку дитина може проводити на свій розсуд. Дайте дитині право вибирати, які завдання виконувати у першу чергу. Ще ліпше, якщо ви будете радити, рекомендувати (ще краще радитися з нею). Дитина має право на помилку, але при цьому повинна знати, що за помилки не карають, їх виправляють.

Ще раз нагадуємо:

· ліворукість сама по собі – не патологія, а один із можливих варіантів норми;
· ліворука дитина дуже чутлива та потребує бережливого, уважного , доброго ставлення;
· у ліворукої дитини є особливості розвитку, які необхідно враховувати у навчально-виховному процесі.

Правила мовлення.

1. Під час розмови завжди дивись в обличчя того, з ким говориш. Це допоможе тобі говорити сміливо і впевнено.
2. Пам’ятай, що всюди і завжди треба говорити плавно, спокійно, неквапливо.
3. При розмові не сутулься, не опускай голови, не роби зайвих рухів. тримайся прямо, впевнено.
4. Не поспішай з відповіддю. Спочатку проговори відповідь про себе.
5. Перед тим, як говорити, вдихни і відразу починай говорити.
6. Говори на видиху, повітря витрачай в основному на голосні звуки.
7. Голосні звуки вимовляй широко і голосно.
8. Не натискай на приголосні звуки. Промовляй їх легко, без напруги.
9. В кожному слові обов’язково виділяй наголошений голосний звук: вимовляй його голосніше і протяжніше, ніж інші голосні.
10. Короткі речення, що складаються з 3-4 слів, вимовляй на одному видиху. Суворо дотримуйся пауз між реченнями.
11. Довгі речення поділяй на смислові відрізки (3-4 слова), між якими витримуй паузу, і роби новий вдих.
12. Слово в середині короткого речення й смислові відрізки промовляй разом, чіпляючи одне слово за інше.
13. Говори голосно, чітко, виразно.

Поради батькам.

1. Якщо ваша дитина почала заїкатися, перш за все встановіть чіткий і правильний режим дня. Необхідно одразу ж обмежити неорганізоване мовлення дитини.
2. Дозвілля заїкуватої дитини треба організувати так, щоб вона якомога менше займалася гучними і рухливими іграми.
3. Впродовж усього дня розмовляйте з дитиною спокійно, не поспішаючи.
4. В мовленнєвих іграх (лото, дитяче доміно), під час вивчення віршів намагайтесь досягти, щоб мовлення дитини було спокійне, плавне, неквапливе, але достатньо виразне і природне.
5. Якщо дитина говорить із затримками, то м’яко, спокійно зупиніть її і попросіть те саме повторити без поспіху, спокійно.
6. Якщо дитині важко починати говорити, допоможіть їй, вимовляючи разом з нею початок фрази.
7. При спілкуванні з дитиною будьте витриманими, не йдіть на поводу у дитини, а вимогливість не доводьте до різкості.
8. Привчайте дитину до самостійності, виховуйте її волю.
9. У випадку помітного погіршання мовлення звертайтеся за консультацією до логопеда.
Кiлькiсть переглядiв: 759

Коментарi